| |||||||||||||
SADIK SOFİLERGALERYSİTEDE ARASON YORUMLANANLARSİTEMİZE ZİYARETLER!
|
RABITANIN DELİLLERİ !!!05 Ekim 2016, 00:04 İslam Yaprak RABITANIN DELİLLERİ RABITANIN DELİLLERİ !!! KONU 1; RABITA HAKKINDA AÇIKLAMA; İnsanın Fıtratında 3 Türlü Rabıta Mevcuttur Bunlar; 1. TABİİ VE FITRİ DÜŞÜNME; Bu Kişinin Çocuklarını, Eşini, İşini, aşını Ve Yakınlarını Düşünmesidir. İnsanın Bundan Kaçması Mümkün Değildir. Her İnsan Tabii Olarak Bunları Düşünür. Böyle Bir Düşüncenin De Bir Zararı Yoktur. 2. DÜŞÜK VE KÖTÜ DÜŞÜNME; Bu, Kişinin Haram Ve Kötü Şeyleri Düşünmesi, Onları Hayalinde Canlandırması Ve Onları İşlemek İçin Plan Yapmasıdır. Kötü Bir Düşünce Azim Derecesinde Kalpte Yerleşir Ve Yapmaya Karar Verilip Fırsat Kollanırsa Haram Olur, Kula Bir Günah Yazılır. Kötü İşlerin Düşüncesi Akla Gelince Peşine Düşülmeden Terkedilirse Herhangi Bir Günah Yazılmaz. Vesvese Kalbe Sıkıntı Verir Fakat Üzerinde Durulmazsa Çeker Gider, Bir Vebali Olmaz 3. ULVİ/YÜCE DÜŞÜNME; Bu, ALLAH-U TEALA ( Celle Celaluhu ) Hazretlerini İçin Sevilecek Ve Seveni Yüceltecek Şeyleri Düşünmektir. ALLAH-U TEALA ( Celle Celaluhu ) Hazretleri'nin Razı Olduğu Her Sevgi, Sevgili, Hayırlı Amel, İbadet Ve Hizmetler Bu Kısma Girer. KAYNAK; [ İBRAHİM HİLMİ, MEDARİC, SAYFA; 18 ] KONU 2; RABITA HAKKINDA AYET-İ CELİLE; 24. Buna Rağmen Gerçekden Kadın Ona Meyletmişti. Ve Rabb'inin Delili Görmeseydi ( Yusuf Da Ona Meyletmişti ) İşte Biz, Kötülüğü Ve Fuhşu Ondan Uzaklaştıralım Diye Böyle ( Delilimiz Gösterilmiş ) Oldu. Muhakkak O, İhlasa Erdirilmiş Kullarımızdandı. [ YUSUF SURESİ ] AYET-İ CELİLE'NİN TEFSİRİ; Tefsir Alimlerimizden İmam-ı Ebu Abdillah Kurtubi ( Rahimehullah ) Hazretleri Bu Ayet-i Celilenin Tefsirinde Naklediyor Ki; Bir diğer görüşe göre Hz. Ya'kub'un suretini duvar üzerinde parmaklarını ısırmış, onu tehdit eder halde görünce durdu ve şehveti parmak uçlarından çıktı. Bunu da Katâde, Mücahid, el-Hasen, ed-Dahhâk, Ebu Salih ve Sa-id b. Cübeyr söylemişlerdir. el-A'meş, Mücahid'den şöyle dediğini rivayet eder: O şalvarını çözünce Ya'kub ona göründü ve: Ey Yûsuf! deyince, Hz. Yûsuf dönüp kaçtı. Süfyan da, Ebu Husayn'dan, o Said b. Cübeyr'den şöyle dediğini rivayet eder: Hz. Yûsuf a, Hz. Ya'kub göründü ve göğsüne bir darbe indirdi. Bunun üzerine şehveti parmak uçlarından çıkıp gitti. KAYNAK; [ İMAM-I EBU ABDİLLAH KURTUBİ, EL-CAMİU Lİ-AHKAMİ'L-KUR'AN, BURUC YAYINLARI, CİLD; 9, SAYFA; 247-259 ] Ayrıca Müceddid Fahreddin Er-Razi ( Rahimehullah ) Hazretleri De Bu Görüştedir Buyuruyor Ki; İbn Abbas (r.a)'dan şunu rivayet etmişlerdir: "Hz. Yûsuf (a.s)'a, babası Ya'kûb, parmaklarını ısırır olduğu halde ve "Peygamberler zümresinden takdir edilmiş olduğun halde, tacirlerin işini mi yapıyorsun? Bundan utan!" der vaziyette temessül etti, göründü." Bu aynı zamanda İkrime, Mücahid, Hasan el-Basri, Sald b. Cübeyr, Katâde, Dahhâk, Mukâtil ve İbn Sîrîn'in görüşüdür. Saîd b. Cübeyr şöyle demiştir: Hz. Yaküp (a.s.) Yusuf (a.s.)'a göründü ve onun göğsüne vurdu. Böylece onun bütün şehveti, parmak uçlarından (adetâ) çıkıp gitti." KAYNAK; [ FAHREDDİN ER-RAZİ, TEFSİR-İ KEBİR MEFATİHU'L-GAYB, AKÇAĞ YAYINLARI, CİLD; 13, SAYFA; 209-210 ] Ayrıca Bu Konuyu Yine Bediüzzaman,’ İşaretü'l-İcaz’ Adlı Eserinin Sayfa 257.'De De Nakletmiştir. KONU 3; RABITA HAKKINDA HADİS-İ ŞERİF-İ; Kudsi hadiste Allah (Celle Celalühü) şöyle buyuruyor: “Zira kullarımdan velilerim, yarattıklarımdan seçkin dostlarım o kimselerdir ki, benim zikredilmeme (benim hatırlanıp akla getirilmeme) onlar zikredilir (hatırlanıp akla gelirler), onların zikredilmesi (hatırlanıp akla getirilmesi) ile de, ben zikredilirim (hatırlanıp akla gelirim).” KAYNAK; [ AHMED BİN HANBEL, EL-MÜSNED, CİLD; XII, SAYFA; 226, HADİS NO: 15486 ] Ashabı Kiramdan Hazreti Hatice ( Radiyallahu Anhuma ) Validemizden Uvey Oğlu Olan Hazreti Hasan ( Radiyallahu Anh ) Hazreti Hind Bin Ebi Hale ( Radiyallahu Anhuma )'ya; " Bana Rasulullah ( Sallallahu Teala Aleyhi Ve Sellem )'in Vasıflarını Anlat Ki, Onu Hayalimde Canlandırayim " KAYNAK; [ İBN ESİR, ÜSDÜ'GABE,NO:5404, CİLT; 4, SAYFA;619, TİRMİZİ, EŞ ŞEMİLUL MUHAMMEDİYYE, CİLT; 1, SAYFA; 26, BEYHAKİ,DELAİLÜN NÜBÜVVE CİLT; 1, SAYFA; 285 ] Said ibn-i Mansur ve ibn-i Münzir (Rahimehullah) Şa’bi (Radıyallahu anh)den şöyle rivayet etmişlerdir: Ensar-ı Kiramdan bir zat, efendimiz (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’e gelerek: “Ya Resulallah! Vallahi elbette sen bana canımdan, oğlumdan, ailemden ve malımdan daha sevgilisin. Eğer ben evimde iken seni hatırladığımda gelip seni görmezsem, o kadar darlanıyorum ki, ruhumun bedenimden çıkacağını zannediyorum.” Dedi ve ağlamaya başladı. KAYNAK; [ SAİD BİN MANSUR, ES-SÜNEN, NO:661, CİLD; 4, SAYFA; 1 308 / İMAM-I SUYUTİ ED-DÜRRÜ'L-MENSUR, CİLD; 2, SAYFA; 588 ] Ashab-ı Kiramdan Hazreti Abdullah Bin Abbas ( Radiyallahu Anh ) Rüyasında Rasulullah ( Sallallahu Teala Aleyhi Ve Sellem )'i Görüp Ve Uyanınca; " Kim Beni Rüyasında Görürse Uyanıkkende Görecektir, Şeytan Benim Suretime Bürünmez " ( BUHARİ, TABİRÜR-RÜYA, 10 ] Hadis-i Şerif-ince Hem Kendisinin Teyzesi Hemde Efendimiz ( Sallallahu Teala Aleyhi Ve Sellem )'in Hanımı Validemiz Hazreti Meymune ( Radiyallahu Anhuma )'ya Giderek Rüyasını Anlattı. Bunun Üzerine Hazreti Meymune ( Radiyallahu Anhuma ) Validemiz Rasulullah ( Sallallahu Teala Aleyhi Ve Sellem )'in Mübarek Cübbe Ve Aynasını Getirerek ; " İşte Rasulullah ( Sallallahu Teala Aleyhi Ve Sellem )'in Cübbesi Ve Aynasıdır ". Dedi. Bunun Üzerinede Hazreti İbni Abbas ( Radiyallahu Anh ); " Aynaya Baktım, Rasulullah ( Sallallahu Teala Aleyhi Ve Sellem )'in Suretini Gördüm, Kendimi Göremedim " Demiştir. KAYNAK; [ İBN HACER EL-ASKALANİ, FETHU'L-BARİ, CİLD; 14, SAYFA; 413 ]7 Başka Hadis-i Şerif-i'de İse; "Salihlerin anılması anında Rahmet-i İlahiyye iner." KAYNAK; [ KEŞFÜ'L-HAFA, NO:1772, CİLD; 2, SAYFA; 70 ] Yine Başka Hadis-i Şerif-ide İse; " Peygamberlerin Zikredilmesi İbadettir. Salihlerin Anılması İse Günahlara Kefarettir. " KAYNAK; [ İMAM-I SUYUTİ, CAMİUS-SAĞIR, NO:4331 / ALİ EL-MUTTAKİ, KENZÜ'L-UMMAL, NO:32247, 43438,43584 ] Başka Hadis-i Şerif-i'de İse Rasulullah ( Sallallahu Teala Aleyhi Ve Sellem ) Bizlere Yaratılanların Düşünebilmesinin Caiz Olduğu Yaratanın İse Caiz Olmadığı Nakletmiştir Nitekim Hadis-i Şerif-i De; " ALLAH-U TEALA ( Celle Celaluhu ) Hazretlerinin Yarattıklarını Düşününüz. Onun Zatını Düşünmeyiniz. Çünkü Buna Dayanamazsınız, Onun Azametini Ve Zatının Nasıl Olduğunu Anlayamazsınız " KAYNAK; [ İMAM-I SUYUTİ, ES-CAMİU'S-SAĞİR, NO:3346 / ALİ EL-MUTTAKİ, KENZÜ'L-UMMAL, NO: 5706 ] Bu Nedenle Tefekkür, Ancak Kalpde Tasavvuru Mümkün Olan Şeyler Hakkında Yapılır. Onun İçin ALLAH-U TEALA ( Celle Celaluhu ) Hazretlerinin Yarattığı Varlıklar Hakkında Tefekkür Mümkündür Lakin Zatı Hakkında Tefekkür Mümkün Değildir. KAYNAK; [ RAGIB EL-İSFAHANİ, EL-MÜFREDAT, SAYFA; 643 ] KONU 4; TABİİN VE TEBE-İ TABİİN DÖNEMİNDE RABITA; İmam-ı Malik ( Rahimehullah ) Hazretleri Buyuruyor Ki; |